У наступному інтерв'ю Моніка Вьорваг і д-р Маркус Вьорваг говорять про переваги сімейної компанії, значення культурних відмінностей, а також те, чому кожний співробітник повинен мати підприємницький погляд.
У наступному інтерв'ю Моніка Вьорваг і д-р Маркус Вьорваг говорять про переваги сімейної компанії, значення культурних відмінностей, а також те, чому кожний співробітник повинен мати підприємницький погляд.
Історія компанії ВЬОРВАГ Фарма почалася з міської аптеки в Цуффенхаузені (Штутгарт), заснованої вашим батьком у 1965 році. Ви все ще буваєте там, щоб подивитися на неї?
Маркус Вьорваг: Наше сімейство походить зі Цуффенхаузена та, незважаючи на нашу міжнародну спрямованість, наші коріння все ще там. Навіть сьогодні наша аптека все ще належить компанії. Я все ще підтримую тісний контакт із клієнтською базою та розумію потреби фармацевтів, лікарів і особливо пацієнтів. Зрештою, наше основне завдання за 50 років не змінилося, а саме забезпечувати людей, які потребують лікування, найкращими з можливих ліків.
Від міської аптеки до міжнародного гравця в понад 30 країнах — як писалася така історія успіху?
Моніка Вьорваг: Від самого початку наш батько повністю ідентифікував себе з компанією – це справа всього життя. Його філософія все ще застосовується сьогодні: «в центрі уваги — людина». Особливо ті люди, які страждають на діабет і його супутні захворювання: серцево-судинні хвороби та діабетичну нейропатію. На додаток до препаратів, що підходять для цього, мінеральні речовини та вітаміни (так звані «біофактори») представляють натуропатичні пріоритети компанії.
Маркус Вьорваг: Маючи такі наші успішні препарати, як Mільгама, Tіогама та Mагнерот, компанія покладалася не тільки на продукти; суттєвими для успіху були також правильні ринки збуту. ВЬОРВАГ Фарма була однією з перших компаній, які усвідомили потенціал східноєвропейських ринків і ми організували там наш власний бізнес.
Центр уваги цього розширення був такий самий, як і стосовно людини: наші співробітники. Від самого початку ми покладалися на впевнені в собі команди фахівців із кожної відповідної країни, які не тільки мають прямий зв'язок з нами, а й також близькі до клієнта.
Моніка Вьорваг: Саме так, тому що ми твердо відстоюємо незалежних і впевнених у собі співробітників, вони віддані компанії ВЬОРВАГ Фарма. Поєднання цього ноу-хау, якості нашої роботи, а також необхідного бачення та швидкості прийняття важливих рішень пояснює історію успіху компанії.
Що означає таке зростання для компанії ВЬОРВАГ Фарма?
Маркус Вьорваг: Насамперед бути здатними все ж зберігати зосередженість на основних речах. Не випускати з уваги невеликі та великі цілі, як ми це робимо всі ці роки: стале розширення ринків, збільшення продажів і асортименту продукції. Усі рішення, які випливають з цього, базуються на відношенні, зосередженому для користі кожного. Тому наші підприємницькі рішення ніколи не призначені для короткострокових цілей, а завжди для стійких, довговічних успіхів.
Моніка Вьорваг: Не в останню чергу ми зобов'язані цим ставленням нашим співробітникам та їх родинам. З одного боку, для нас важлива фінансова незалежність компанії, почуття незалежності від банків або інвесторів. З іншого боку, незалежність наших співробітників, оскільки вони можуть та навіть заохочуються робити свій внесок і брати на себе відповідальність — і як окремі особи, і як члени команди.
Чому ви так успішні в діабетичних препаратах і біофакторах?
Маркус Вьорваг: Ми маємо чітке позиціонування з однозначним профілем: спеціально зроблені продукти для основної цільової групи. Коротко кажучи, ми є фахівцями, які всі свої ноу-хау та компетентність присвячують цій цільовій групі. Крім того, велику користь пацієнтам надають терапевтичні концепції та сервісні матеріали. У найближчі десятиліття у всьому світі зростатиме кількість діабетичних порушень. Ми усвідомили це та бачимо в цьому свої майбутні зобов'язання.
Моніка Вьорваг: Наші препарати не просто високоякісні. Ми також застосовуємо до них суворі етичні та екологічні стандарти. Ліки компанії ВЬОРВАГ Фарма добре переносяться, вони повинні сприяти здоровому способу життя та поліпшувати медичну допомогу.
Ви маєте амбітні цілі. Як ви хочете їх досягти?
Маркус Вьорваг: Я можу лише повторити: концентруючись на основних речах. По-перше, через розширення асортименту нашої продукції, що включає впровадження наших власних досліджень і розробок; по-друге, через розвиток нових ринків, і по-третє, через збільшення та подальший розвиток нашої команди.
Як вам вдається мотивувати співробітників з різних країн, щоб досягти цих цілей?
Моніка Вьорваг: Оскільки ми добре знаємо наших співробітників, розвиток персоналу є також вкрай важливою темою в компанії. Не без підстав ми вважаємо себе великою командою, яка діє за принципом «один за всіх, усі за одного». Ми випробовуємо та просуваємо нові речі, та кожний може зробити внесок, використовуючи власне підприємницьке мислення та дії. Та якщо, зрештою, було зроблено помилки, ми є організацією, котра вчиться; ми приймаємо помилки та перетворюємо їх у щось позитивне. Ця життєва командна концепція веде до зобов'язання кожної особи, та ця людська природа плюс здатність разом досягати мети у чомусь роблять компанію ВЬОРВАГ Фарма тим, чим вона є.
Проте це, звичайно, не так просто — втілювати в життя командну концепцію та наповнювати її життям поза державними та мовними кордонами, водночас приймаючи реальні рішення.
Моніка Вьорваг: Звичайно культурні відмінності — це велика проблема. Прийняти їх не завжди легко, проте повага до індивідуальності різних культур є серцевиною нашої командної концепції. Роблячи так, ми вимагаємо від наших співробітників чимало: має бути готовність змінюватися. Наші корпоративні цінності — це продуктивність, відповідальність та ідентифікація.
Маркус Вьорваг: В останні роки наші команди дедалі збільшуються. Не так давно менеджер у країні відповідав за п'ять співробітників, тоді як тепер організація в країні може мати навіть більше 100 співробітників. Це вимагає від їх усіх високої кваліфікації та готовності постійно вчитися. Однак завдяки нашим горизонтальним ієрархіям і прозорим процесам нам вдається включити до свого складу кожного – не лише виходячи за кордони держав, а й перетинаючи ментальні межі в людських головах.
Дедалі важливішими стають міжнародні (тобто змішані) команди. Багато добре освічених жінок бажали б примирити сім'ю та роботу. Як ви пристосовуєтесь до цих проблем?
Моніка Вьорваг: Я хотіла б зазначити, що в цьому відношенні ми пройшли вже довгий шлях. У нашій компанії працюють багато жінок (як це звичайно буває в секторі охорони здоров’я), та чимало з них на провідних позиціях. Це залежить від конкретної особи та її ставлення. Наприклад, ми від самого початку маємо сильну жіночу команду менеджерів у країнах, жінок-лікарів із кандидатськими ступенями, які сьогодні все ще здебільшого з нами. Так само, як і компанія, вони розвинулися, та активно підтримуються та просуваються нами. Нині 12 із 21 менеджера у країнах є жінками.
Багато висококваліфікованих жінок із багатьох різних держав працюють також у нашому міжнародному відділі реєстрації препаратів, яким керує жінка. Ми свідомо використовуємо відповідні індивідуальні сильні сторони наших співробітників у змішаних командах. Це розвиває співробітників і компанію.
Як виглядає майбутнє для компанії?
Моніка Вьорваг: Насамперед ми є та залишимося сімейною компанією! Більш того, ми знаємо, як отримати користь з цієї переваги, в той час як наше прагматичне ставлення робить нас надійними партнерами. Короткі канали прийняття рішень у межах компанії дозволяють нам реагувати гнучко та швидко. Нарешті, але не менш важливо, саме командний дух, спільна мета бажання найкращого, яка надихає всіх нас у повсякденній роботі. Навряд чи можна знайти кращу відправну точку.
Маркус Вьорваг: Звичайно ж, ми бажаємо зберегти нинішню динаміку росту. Поки що це важка робота, яка залишиться такою також і в найближчі роки. Ми приймаємо цей виклик, але хочемо зростання з людським обличчям, а це також означає забезпечення зайнятості. Оскільки наші команди високомотивовані, ми досягнемо своїх цілей.